הפרשת חלה בוילה

הפרשת חלה בוילה – מהי הפרשת חלה ולמה כדאי לחגוג את הטקס המיוחד דווקא בוילה

הפרשת חלה בוילה הופכת פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות על ידי הכלות לעתיד, בדקנו למה
וילה מלדיביים

וילה מלדיביים

לאירוע בלתי נשכח

תוכן עניינים

הפרשת חלה בוילה

הפרשת חלה בוילה הופכת אט אט לפופולרית בקרב הכלות לעתיד ולא סתם. לוילה יש מגוון יתרונות לאירוע ולטקס הייחודי שכל כלה לעתיד תשתתף בו. מדובר באחת משלוש מצוות אותם ייחדו לנשים בעם היהודי יחד עם שמירת נידה והדלקת נרות. המצווה מסמלת ברכה בבית, הגנה ושמירה על הנשים שמקפידות לקיים את המצווה. מי שמקיימת את המצווה בזמן ההריון, תזכה להריון בריא ולידה קלה. אז מה זה בכלל הפרשת חלה ולמה כדאי לך לבצע אותה דווקא בוילה – יוצאים לדרך💍

מהי הפרשת חלה

על פי המקורות, מדובר בהלכה שמחייבת כל אדם שאופה בצק בכמות העולה על 1.6 קילו, לומר את הברכה : “ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להפריש חלה.” (הספרדים מוסיפים מילה בסוף ומסיימים “וציוונו להפריש חלה תרומה”) לאחר מכן, לקחת כמות קטנה יחסית, כ-30 גרם, לאחוז אותה ולומר “הרי זו חלה”. את החלה המופרשת יש לשרוף בתנור ולזרוק, או לעטוף אותה בשתי עטיפות ולהשליך לפח. המצווה נעשית לרוב ע”י נשים אך גם מיועדת לגברים.

מהי הפרשת חלה מקורות

הפרשת חלה בוילה

תוספת תאוצה בקרב הכלות בשנים האחרונות. הצורך באינטימיות בעבור הכלה והחוגגות הוא בהחלט יתרון משמעותי בבחירת וילה להפרשת חלה.

בנוסף, ניתן להתאים אישית את העיצוב לאירוע על פי רצון הכלה, לשלוט בזמני האירוע ולקבל נוחות מקסימלית בעבור הכלה ובני המשפחה שבאו לשמח.

אבל אולי הסיבה העיקרית לביצוע הפרשת חלה בוילה היא המעבר המהיר מטקס הפרשת החלה למסיבה. לאחר טקס הפרשת החלה נהוג לחגוג ולשמח את הכלה. המעבר הזה מהטקס למסיבת הודיה ללא כל ספק משדרג את האירוע, מקל משמעותית על מארגנות האירוע וחוסך עבורכן זמן יקר במיוחד.

מעבר לגלריה של וילה מלדיביים

סדר הפרשת חלה - הברכות וסדר אמירתם

תפילה ובקשה לפני ההפרשה: יהי רצון מלפניך ה’ אלוקינו ואלוקי אבותינו שבזכות מצווה זו ובזכות הפרשת התרומה יתוקן עוון חוה אם כל חי שסבבה מיתתו לאדם הראשון שהוא עיסתו של עולם ובזכות מצווה זו תבטל המוות מן העולם ותמחה דמעה מעל פנים ותשלח ברכה בביתנו אמן כן יהיה רצון. וכן יהי רצון מלפניך שתברך עיסותינו כמו ששלחת בה ברכה בעיסות אימותינו שרה, רבקה, רחל ולאה ויקוים בנו הפסוק “ראשית עריסותיכם תתנו לכהן להניח ברכה אל ביתך” אמן כן יהי רצון.

הריני באה לקיים מצות הפרשת חלה לתקן שורשה במקום עליון לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו.

ויהי נועם ה’ א- להינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו

בטרם ההפרשה מברכת :

ברוּךְ אַתָּה יְהֹוָה , אֱלֹהֵֽינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו, וְצִוָּנוּ לְהַפְרִישׁ חַלָּה תְּרוּמָה:

ואחר כך לוקחת חתיכה כל שהיא ומרימה ביד ימין ואומרת
הֲרֵי זוֹ חַלָּה:

סדר הפרשת חלה התפילה

תחינה לאמירה: לאחר הפרשת חלה

יהי רצון מלפניך ה’ אלוקינו ואלוקי אבותינו שהמצווה של הפרשת חלה תחשב כאילו קיימתיה בכל פרטיה ודקדוקיה, ותחשב הרמת החלה שאנו מרימים כמו הקרבן שהוקרב על המזבח שהתקבל ברצון, וכמו שלפנים הייתה החלה נתונה לכהן והייתה זו לכפרת עוונות, כך תהיה לכפרת עוונותיי ואז אהיה כאילו נולדתי מחדש נקייה מחטא ועוון ואוכל לקיים מצוות שבת קודש והימים הטובים עם בעלי להיות ניזונים מקדושת הימים האלה ומהשפעתה של מצוות חלה כאילו נתתי מעשר, וכשם שהנני מקיימת מצוות חלה בכל הלב, כך יתעוררו רחמיו של הקב”ה לשומרני מצער וממכאובים כל הימים. אמן.

טוב וראוי להוסיף תפילה זו על הגאולה:

יהי רצון מלפניך רבש”ע שתרחם על כל איש ואישה, קטן או גדול. יחיד או רבים מעמך ישראל, אשר הם שרויים בצער, אנא ה’ תצילם מצרתם, ברכם מברכותיך, החזירם בתשובה שלמה, ותגאלינו גאולה שלימה למען שמך, ככתוב: “והיה ה’ למלך על כל הארץ, ביום ההוא יהיה ה’ אחד ושמו אחד

תחינה לאמירה לאחר הפרשת חלה

אפשר לסכם

הפרשת חלה הוא אירוע מיוחד ביהדות המסמל בעיקר את שינוי הסטטוס הקרב של הכלה המיועדת.

את הפרשת החלה ניתן לבצע במגוון מקומות ווילה יכולה ללא ספק להתאים לכן במיוחד.

האינטימיות, היכולת לעצב בסגנון חופשי ובעיקר המעבר המהיר בין אירוע הפרשת החלה למסיבה הופכת את הוילה לשחקן פופולרי באירועים מסוג זה

והכי חשוב – שיהיה במזל טוב!

נשמח שתשתפו

Facebook
Email
WhatsApp

אם אהבתם את התוכן, אנחנו מזמינים  אתכם לעשות לייק לדף הפייסבוק שלנו בלחיצה כאן או לדף האינסטגרם שלנו בלחיצה כאן

בטוח יעניין אותך גם..

עד כאן כרגע :)
וילה מלדיביים - וילה לאירועים פרטיים
Scroll to Top